OAN - Scrubbing Website

HappyJoy

Gold Member
Joined
Apr 15, 2015
Messages
27,331
Reaction score
3,676
Points
290
Looks like one of the last bastions for major wingnut news is scrubbing it's own website of Dominion stories to try and save itself from a lawsuit.



One America News Network has quietly scrubbed its website of references to election conspiracy theories, which could be an attempt to fend off a lawsuit from the election-technology companies it had targeted in its stories.

For months, the media organization, which is allied with former President Donald Trump, has published stories about Dominion Voting Systems and perpetuated the baseless conspiracy theory that the company rigged the 2020 presidential election for President Joe Biden at the expense of Trump.

But sometime in January, OAN removed stories about Dominion from its website. It has also removed stories about Smartmatic, a rival election-technology company also targeted in the conspiracy theories.

Stories about Sidney Powell, Rudy Giuliani, and Lin Wood — the three biggest champions of the unsubstantiated theories — have been removed as well.

A review of the "Dominion Voting Systems" category tag on OAN's website shows just one article, published on January 4, about a "MAGA victory rally" in Georgia. But the Wayback Machine, which creates archives of websites, shows more than a dozen stories published with that category tag up until January 14, a week after Dominion filed a $1.3 billion defamation lawsuit against Powell.

The "Dominion Voting Systems" category tag included now deleted stories based on groundless allegations, such as Powell claiming Dominion had a "vote switch algorithm," Giuliani claiming the supposed algorithm created a specific margin for Biden's victory, and an interview with someone claiming a Dominion executive has secret ties to antifa.

The category tag on OAN's website for Powell, an attorney who became a right-wing celebrity while pushing four failed lawsuits seeking to overturn election results based on conspiracy theories, also shows only one story, which mentions Twitter barring her for spreading election conspiracy theories in the wake of the Capitol riot that left five people dead.

The Wayback Machine's records showed that the website previously hosted three other articles about Powell, which were also available on the website until January 14.

The Wayback Machine pages for category tags for Giuliani, Trump's personal lawyer who has pushed conspiracy theories, and the pro-Trump lawyer Lin Wood also showed articles were wiped from OAN's website.

OAN has also removed at least two stories with the category tag "Smartmatic," a technology-company rival to Dominion that conspiracy theorists claimed formed the secret link between the 2020 US election results and the regime of Venezuelan President Hugo Chavez, who died in 2013.

A spokesperson for Dominion said OAN had "not been in contact with us about any articles they have removed."

Erik Connolly, an attorney representing Smartmatic, told Insider the removals didn't make a difference in whether the company would ultimately sue OAN.

"Any removal of the articles by OAN at this late date has no impact on whether Smartmatic can or will pursue litigation," Connolly said.

OAN hasn't given public notice of the removals
Legitimate news organizations normally issue retraction notices or editors' notes when stories have been removed or significantly corrected.

Those notes are generally designed to demonstrate transparency, attempt to retain the trust of readers, or simply show that the news organization is complying with a court order.

But despite the removals, OAN has not given any public notice of those actions. The links to the removed articles do not lead to a retraction notice but to a 404 page.


OAN's purge of articles about Dominion does not appear to be comprehensive. A simple search for "Dominion" on the website brings up a story headlined "Tech Expert Reveals Ga. Voting Machines Connected To Chinese Vendor." The article is based on comments from a person named Jovan Pulitzer, whose claims have been rejected by Georgia's secretary of state. The media organization's YouTube page also appears to show several video segments about Dominion.

Representatives for OAN didn't immediately respond to Insider's requests for comment.
 

Grumblenuts

Gold Member
Joined
Oct 16, 2017
Messages
5,522
Reaction score
1,179
Points
140
Anything narcissistic and arrogant enough to call itself "One America Network" should expect nothing less from another calling itself "Dominion."
 
OP
HappyJoy

HappyJoy

Gold Member
Joined
Apr 15, 2015
Messages
27,331
Reaction score
3,676
Points
290
Anything narcissistic and arrogant enough to call itself "One America Network" should expect nothing less from another calling itself "Dominion."
Fair enough.
 

Johnlaw

Diamond Member
Joined
Sep 16, 2012
Messages
10,382
Reaction score
8,197
Points
2,255
OAN and many other right wing purveyors of fake news and lies are staring down the barrel of multi-million dollar judgements. They can scrub their websites, but they are a day late and a dollar short. Millions of dollars short...
 
OP
HappyJoy

HappyJoy

Gold Member
Joined
Apr 15, 2015
Messages
27,331
Reaction score
3,676
Points
290
OAN and many other right wing purveyors of fake news and lies are staring down the barrel of multi-million dollar judgements. They can scrub their websites, but they are a day late and a dollar short. Millions of dollars short...

Agree, I'm not sure what they are doing for themselves other than looking guilty.
 

CrusaderFrank

Diamond Member
Joined
May 20, 2009
Messages
118,858
Reaction score
33,157
Points
2,220
Looks like one of the last bastions for major wingnut news is scrubbing it's own website of Dominion stories to try and save itself from a lawsuit.



One America News Network has quietly scrubbed its website of references to election conspiracy theories, which could be an attempt to fend off a lawsuit from the election-technology companies it had targeted in its stories.

For months, the media organization, which is allied with former President Donald Trump, has published stories about Dominion Voting Systems and perpetuated the baseless conspiracy theory that the company rigged the 2020 presidential election for President Joe Biden at the expense of Trump.

But sometime in January, OAN removed stories about Dominion from its website. It has also removed stories about Smartmatic, a rival election-technology company also targeted in the conspiracy theories.

Stories about Sidney Powell, Rudy Giuliani, and Lin Wood — the three biggest champions of the unsubstantiated theories — have been removed as well.

A review of the "Dominion Voting Systems" category tag on OAN's website shows just one article, published on January 4, about a "MAGA victory rally" in Georgia. But the Wayback Machine, which creates archives of websites, shows more than a dozen stories published with that category tag up until January 14, a week after Dominion filed a $1.3 billion defamation lawsuit against Powell.

The "Dominion Voting Systems" category tag included now deleted stories based on groundless allegations, such as Powell claiming Dominion had a "vote switch algorithm," Giuliani claiming the supposed algorithm created a specific margin for Biden's victory, and an interview with someone claiming a Dominion executive has secret ties to antifa.

The category tag on OAN's website for Powell, an attorney who became a right-wing celebrity while pushing four failed lawsuits seeking to overturn election results based on conspiracy theories, also shows only one story, which mentions Twitter barring her for spreading election conspiracy theories in the wake of the Capitol riot that left five people dead.

The Wayback Machine's records showed that the website previously hosted three other articles about Powell, which were also available on the website until January 14.

The Wayback Machine pages for category tags for Giuliani, Trump's personal lawyer who has pushed conspiracy theories, and the pro-Trump lawyer Lin Wood also showed articles were wiped from OAN's website.

OAN has also removed at least two stories with the category tag "Smartmatic," a technology-company rival to Dominion that conspiracy theorists claimed formed the secret link between the 2020 US election results and the regime of Venezuelan President Hugo Chavez, who died in 2013.

A spokesperson for Dominion said OAN had "not been in contact with us about any articles they have removed."

Erik Connolly, an attorney representing Smartmatic, told Insider the removals didn't make a difference in whether the company would ultimately sue OAN.

"Any removal of the articles by OAN at this late date has no impact on whether Smartmatic can or will pursue litigation," Connolly said.

OAN hasn't given public notice of the removals
Legitimate news organizations normally issue retraction notices or editors' notes when stories have been removed or significantly corrected.

Those notes are generally designed to demonstrate transparency, attempt to retain the trust of readers, or simply show that the news organization is complying with a court order.

But despite the removals, OAN has not given any public notice of those actions. The links to the removed articles do not lead to a retraction notice but to a 404 page.


OAN's purge of articles about Dominion does not appear to be comprehensive. A simple search for "Dominion" on the website brings up a story headlined "Tech Expert Reveals Ga. Voting Machines Connected To Chinese Vendor." The article is based on comments from a person named Jovan Pulitzer, whose claims have been rejected by Georgia's secretary of state. The media organization's YouTube page also appears to show several video segments about Dominion.

Representatives for OAN didn't immediately respond to Insider's requests for comment.
 

toobfreak

Tungsten/Glass Member
Gold Supporting Member
Joined
Apr 29, 2017
Messages
35,054
Reaction score
19,893
Points
1,915
Location
On The Way Home To Earth
Looks like one of the last bastions for major wingnut news is scrubbing it's own website of Dominion stories


Oh look, another dangerous, fascist scum happy that free speech and difference of opinion is under threat of oppression by them willing to personally vouch for Dominion w/o knowing a thing about the machines by linking us to a paywall where I need to send money for the right to read the news! :eusa_clap:


Screen Shot 2021-01-21 at 4.53.00 PM.png
 
OP
HappyJoy

HappyJoy

Gold Member
Joined
Apr 15, 2015
Messages
27,331
Reaction score
3,676
Points
290
Looks like one of the last bastions for major wingnut news is scrubbing it's own website of Dominion stories to try and save itself from a lawsuit.



One America News Network has quietly scrubbed its website of references to election conspiracy theories, which could be an attempt to fend off a lawsuit from the election-technology companies it had targeted in its stories.

For months, the media organization, which is allied with former President Donald Trump, has published stories about Dominion Voting Systems and perpetuated the baseless conspiracy theory that the company rigged the 2020 presidential election for President Joe Biden at the expense of Trump.

But sometime in January, OAN removed stories about Dominion from its website. It has also removed stories about Smartmatic, a rival election-technology company also targeted in the conspiracy theories.

Stories about Sidney Powell, Rudy Giuliani, and Lin Wood — the three biggest champions of the unsubstantiated theories — have been removed as well.

A review of the "Dominion Voting Systems" category tag on OAN's website shows just one article, published on January 4, about a "MAGA victory rally" in Georgia. But the Wayback Machine, which creates archives of websites, shows more than a dozen stories published with that category tag up until January 14, a week after Dominion filed a $1.3 billion defamation lawsuit against Powell.

The "Dominion Voting Systems" category tag included now deleted stories based on groundless allegations, such as Powell claiming Dominion had a "vote switch algorithm," Giuliani claiming the supposed algorithm created a specific margin for Biden's victory, and an interview with someone claiming a Dominion executive has secret ties to antifa.

The category tag on OAN's website for Powell, an attorney who became a right-wing celebrity while pushing four failed lawsuits seeking to overturn election results based on conspiracy theories, also shows only one story, which mentions Twitter barring her for spreading election conspiracy theories in the wake of the Capitol riot that left five people dead.

The Wayback Machine's records showed that the website previously hosted three other articles about Powell, which were also available on the website until January 14.

The Wayback Machine pages for category tags for Giuliani, Trump's personal lawyer who has pushed conspiracy theories, and the pro-Trump lawyer Lin Wood also showed articles were wiped from OAN's website.

OAN has also removed at least two stories with the category tag "Smartmatic," a technology-company rival to Dominion that conspiracy theorists claimed formed the secret link between the 2020 US election results and the regime of Venezuelan President Hugo Chavez, who died in 2013.

A spokesperson for Dominion said OAN had "not been in contact with us about any articles they have removed."

Erik Connolly, an attorney representing Smartmatic, told Insider the removals didn't make a difference in whether the company would ultimately sue OAN.

"Any removal of the articles by OAN at this late date has no impact on whether Smartmatic can or will pursue litigation," Connolly said.

OAN hasn't given public notice of the removals
Legitimate news organizations normally issue retraction notices or editors' notes when stories have been removed or significantly corrected.

Those notes are generally designed to demonstrate transparency, attempt to retain the trust of readers, or simply show that the news organization is complying with a court order.

But despite the removals, OAN has not given any public notice of those actions. The links to the removed articles do not lead to a retraction notice but to a 404 page.


OAN's purge of articles about Dominion does not appear to be comprehensive. A simple search for "Dominion" on the website brings up a story headlined "Tech Expert Reveals Ga. Voting Machines Connected To Chinese Vendor." The article is based on comments from a person named Jovan Pulitzer, whose claims have been rejected by Georgia's secretary of state. The media organization's YouTube page also appears to show several video segments about Dominion.

Representatives for OAN didn't immediately respond to Insider's requests for comment.
Yeah, there is nothing surprising in that chart. We knew the mail in ballots in many states would be counted last and when they were the vote count would be counted in blocks.

What you can do is tell everyone how that chart explains why OAN is scrubbing its own website of Dominion election fraud stories.
 
OP
HappyJoy

HappyJoy

Gold Member
Joined
Apr 15, 2015
Messages
27,331
Reaction score
3,676
Points
290
Looks like one of the last bastions for major wingnut news is scrubbing it's own website of Dominion stories


Oh look, another dangerous, fascist scum happy that free speech and difference of opinion is under threat of oppression by them willing to personally vouch for Dominion w/o knowing a thing about the machines by linking us to a paywall where I need to send money for the right to read the news! :eusa_clap:


View attachment 446587
I quoted most of the article.
 

toobfreak

Tungsten/Glass Member
Gold Supporting Member
Joined
Apr 29, 2017
Messages
35,054
Reaction score
19,893
Points
1,915
Location
On The Way Home To Earth
Looks like one of the last bastions for major wingnut news is scrubbing it's own website of Dominion stories


Oh look, another dangerous, fascist scum happy that free speech and difference of opinion is under threat of oppression by them willing to personally vouch for Dominion w/o knowing a thing about the machines by linking us to a paywall where I need to send money for the right to read the news! :eusa_clap:


View attachment 446587
I quoted most of the article.

Not interested in reading it.
 
OP
HappyJoy

HappyJoy

Gold Member
Joined
Apr 15, 2015
Messages
27,331
Reaction score
3,676
Points
290
Looks like one of the last bastions for major wingnut news is scrubbing it's own website of Dominion stories


Oh look, another dangerous, fascist scum happy that free speech and difference of opinion is under threat of oppression by them willing to personally vouch for Dominion w/o knowing a thing about the machines by linking us to a paywall where I need to send money for the right to read the news! :eusa_clap:


View attachment 446587
I quoted most of the article.

Not interested in reading it.
Then why did you click the link? Never mind, I don't really care.
 

Most reactions - Past 7 days

Forum List

Top